Představení projektu

Jedná se o etapovou plavbu z Polska přes Švédsko a Skotsko, až do samotného srdce Grónska na unikátní expediční lodi Boomerang známého dobrodruha a jachtaře Jirky Zindulky. Sportovní etapové plavby budou probíhat pod vedením zkušených profesionálních skipperů – Jirky Zindulky, Erika Hrubého, Vládi Kršky (Hombre) a Kuby Kočího. Plavba začíná etapou z polského Svinoústí, přes dánskou Kodaň až do Goteborgu. 2. etapa probíhá z Goteborgu přes Orkneje až do Fort Williams na konci Kaledonského kanálu ve Skotsku. Dalšími etapami se dostanete až do Reykjavíku na Islandu. Dále Boomerang pokračuje v plavbě do samotného Grónska…a na podzim se popluje opět zpět na Balt do Polska. Plavby probíhají nonstop, téměř za každého počasí a hlavním přínosem těchto plaveb je právě výuka a plánování dlouhých plaveb za proměnlivých podmínek.

Představení kapitánů Boomerangu

Přečtěte si více o kapitánech, kteří budou mít jednotlivé etapy na starost. Všichni tři jsou zkušení kapitáni s mnohaletou námořní zkušeností.

Kapitán Jirka Zindulka

Jirka Zindulka
Známý český jachtař a velký dobrodruh

Opravdový jachtař srdcař. Jachtingu se věnuje naplno a bez kompromisů.

O Jirkovi
Erik Hrubý - skipper

Erik Hrubý
Velice zkušený jachtař na plný úvazek, milovník dobrodružných přeplaveb a regat

Má napluto přes 40 000 NM. Profesionální skipper trávící cca 8 měsíců v roce na moři

O Erikovi
Kuba Kočí

Kuba Kočí
Kapitán a dobrodruh

Kapitán, lektor, hrdý majitel lodi Jollenkreuzer z roku 1976

O Kubovi
Vláďa Krška Hombre - kapitán

Vláďa Krška Hombre
Mořský vlk a velký pohodář, který má rád extrém

Skipper s mnoha zkušenostma, který nezkází nikdy žádnou srandu

Průběh etapové plavby kolem Evropy

Plavba probíhá nonstop, téměř za každého počasí a velkým přínosem je právě výuka a plánování dlouhé plavby za proměnlivých podmínek. Posádka drží pravidelné hlídky, každý člen posádky pracuje samostatně, ti méně zkušení pod dohledem zkušených jachtařů. Během plavby v přílivových oblastech probíhá výuka výpočtu přílivů a přílivových proudů. Trasa plavby je pouze orientační a navštívená místa závisí na aktuálním počasí. Pro brzké jarní a pozdější podzimní plavby je nutné mít kvalitní jachtařské oblečení, holínky a teplé spodní oblečení.

Trasa plavby

Jarní sportovní plavby s lodí Boomerang nás zavedou od jižního pobřeží Baltu až k polárnímu kruhu a do odlehlých fjordů Grónska. Startujeme v polovině května z Polska a směřujeme stále severním směrem, vstříc neustávajícímu slunci. Projdeme Skotskem, Faerskými ostrovy, Islandem a dorazíme do Grónska na konci července.

Další etapy nás zavedou až do odlehlých grónských fjordů, překračujících dokonce polární kruh. Plavba kolem břehů Grónska je možná pouze po dobu dvou měsíců v roce. Po návštěvě Grónska budou na podzim naplánovány jednotlivé etapy, které povedou zase zpět do domácího přístavu ve Svinoústí v Polsku

Pro koho jsou plavby určené

  • Pro zkušené i začínající odolné jachtaře
  • Pro všechny, kdo se chtějí zlepšit ve svých jachtařských dovednostech
  • Pro všechny, kdo chtějí lépe poznat sami sebe
  • Pro všechny, kdo chtějí zažít nekonečný obzor a volné moře
  • Pro všechny, kdo rádi poznávají nová místa a nové, zajímavé lidi

Co se během plaveb naučíte

  • Řídit loď během delší nonstop plavby pod vedením zkušeného kapitána
  • Klasickou navigaci pomocí mapy a kompasu
  • Počítat přílivy a přílivové proudy během plaveb v přílivových oblastech
  • Plout za každého počasí
  • Plánovat hlídky pro delší nonstop plavbu
  • Odolávat nástrahám počasí a mořské nemoci

Napluté míle potvrdíme do povinné praxe na stupeň B- Velitele jachty mořské plavby.

Představení lodi

BOOMERANG je 16 m dlouhá hliníková plachetnice vlastněná známým českým jachtařem Jiřím Zindulkou. Loď je postavena a vybavena pro plavbu v náročných podmínkách. Loď je typově shodná s modelem lodi německé konstrukce – Reinke 15m.

Plachetnice Boomerfang - Cesta kolem Evropy

Koncepce lodi

Loděnice Reinke vyrábí plachetnice s ohledem na maximální bezpečnost. Loď je přizpůsobena na přílivové vody – má dva kýly, na nichž může stabilně stát za odlivu na dně. S ponorem pouhých 1,6 m loď může kotvit i v poměrně mělkých vodách nebo zajíždět i do lokálních přístavů s malou hloubkou. Loď má také velice dobrou příčnou stabilitu díky rozložení váhy do balastu v těchto dvou kýlech.

Technické specifikace

  • Délka lodi (LOA): 15.7 m
  • Šířka lodi (Beam): 4.5 m
  • Ponor (Draft): 1.6 m
  • Oplachtění (downwind SA): 195.5 m²
  • Kajuty: 3
  • Toalety: 2
  • Nádrže na naftu: 2 x 500 l + 80 l
  • Nádrže na užitkovou vodu: 2 x 750 l
  • Nádrže na pitnou vodu: 2 x 80 l

Vnitřní uspořádání lodi

Na přídi lodi je přední kajuta s letištěm do V pro dvě osoby včetně velkého množství úložných prostor a skříní. Před přední kajutou se nachází vpravo palandová kabina pro dvě osoby a vlevo přední kabina pro jednu osobu (obvykle využívaná kapitánem). V zadní části lodi je majitelská kabina s velkým lůžkem rozděleným na dvoulůžko a jednolůžko (celkem pro spaní 3 osob).

Plachetnice Boomerang - přední kajuta

Na přídi je koupelna se sprchou a s elektrickým WC, v koupelně je také umístěná pračka a sušička na zádi je umístěný samostatný sprchový kout a oddělené elektrické WC.

Loď Reinke 15M - záchod

Kuchyně je ve střední části lodi ihned po vstupu do vnitřní části lodi. Kuchyně je vybavena plynovým vařičem a plynovou troubou, elektrickým jednoplotýnkovým indukčním vařičem, rychlovarnou konvicí, chladničkou, mrazákem, automatickým kávovarem na espresso, dvojdřezem s přívodem teplé a studené pitné vody a slané vody na mytí nádobí.

Loď Reinke 15M - kuchyně

Salon je vyvýšený se sezením do L s výhledem na moře. V salonu je také vnitřní kormidelna, navigační stůl, ovládání motorů, vysílačka, plotter, satelitní telefon Iridium, navtex, radar a další navigační přístroje.

Plachetnice Boomerang - salón a kormidelna

Motor a technické zázemí lodi

Plachetnice je vybavená dvěma motory Vetus o výkonu 65 koní, které jsou umístěné v uzavřeném a odhlučněném motorovém prostoru, kde jsou také všechny další důležité agregáty, jako jsou startovací a provozní akumulátory, elektrický generátor 4 kW, , dvě nezávislá naftová topení, lodní vodárna, boiler na teplou vodu, nabíječka s invertorem, atd.

Plachetnice Reinke 15M - lodní motory

Loď je vybavena pro plavbu v náročných podmínkách za nízkých teplot. Proto je loď vybavena několika topeními. Na lodi najdeme 1 x vodní topení s ventilátorem, které je napájené pravým motorem, 2 x nezávislé naftové topení, 1 x žebřinové vodní topení v přední koupelně napájené pravým motorem nebo elektrickým topným tělesem a 1 x žebřinové vodní topení v zadní koupelně napájené levým motorem nebo elektrickým topným tělesem.

Navigační a bezpečnostní vybavení

  • Hloubkoměr, rychloměr, windmetr Raymarine ST 70
  • Námořní mapový plotr a radar Raymarine E 120
  • Autopilot Raymarine ST 70
  • VHF Ray 218 E
  • Podvodní kamera CA50
  • AIS
  • Bóje Epirb
  • Osobní jednotky MOB

Loď Boomerang - kormidelna

Zdroje elektřiny

  • Provozní akumulátory 12V, 1960 Ah
  • Startovací akumulátory 2 x 70 Ah
  • Naftový generátor Vetus 4 kW
  • Nabíječka/měnič Victron Energy 180 A/2500 W
  • 2 x alternátor 90A
  • 1 x solární panel Solartek 180 W
  • Větrná elektrárna 600 W
  • Akumulátor příďového propeleru a kotevního vrátku 220 Ah

Plachty a takeláž

  • Stěžeň Harot 19,5 m
  • Klasická hlavní plachta
  • Gena
  • Vnitřní kosatka
  • Bouřkový trysail a bouřková kosatka
  • 4x elektrické vinšny

Boomerang plavba kolem evropy

Další palubní vybavení

  • 2x Kotevní vrátek – vpředu a vzadu
  • Zadní rampa, kde jsou umístěné solární panely, větrná elektrárna, radar a jeřáb k vyzvednutí nafukovacího člunu
  • Sprcha na palubě
  • Máš další dotazy?

    Pro více dotazů nám piš na jachtarka@gmail.com nebo nám rovnou volej na +420 605 220 553, rádi ti poradím s výběrem 🙂 Vybírat můžeš z následujících etap.