Představení projektu
Jedná se o etapovou plavbu z Polska přes Švédsko a Skotsko, až do samotného srdce Grónska na unikátní expediční lodi Boomerang známého dobrodruha a jachtaře Jirky Zindulky. Sportovní etapové plavby budou probíhat pod vedením zkušených profesionálních skipperů – Jirky Zindulky, Erika Hrubého, Vládi Kršky (Hombre) a Kuby Kočího. Plavba začíná etapou z polského Svinoústí, přes dánskou Kodaň až do Goteborgu. 2. etapa probíhá z Goteborgu přes Orkneje až do Fort Williams na konci Kaledonského kanálu ve Skotsku. Dalšími etapami se dostanete až do Reykjavíku na Islandu. Dále Boomerang pokračuje v plavbě do samotného Grónska…a na podzim se popluje opět zpět na Balt do Polska. Plavby probíhají nonstop, téměř za každého počasí a hlavním přínosem těchto plaveb je právě výuka a plánování dlouhých plaveb za proměnlivých podmínek.
Představení kapitánů Boomerangu
Přečtěte si více o kapitánech, kteří budou mít jednotlivé etapy na starost. Všichni tři jsou zkušení kapitáni s mnohaletou námořní zkušeností.
Jirka Zindulka
Známý český jachtař a velký dobrodruh
Opravdový jachtař srdcař. Jachtingu se věnuje naplno a bez kompromisů.
O Jirkovi
Erik Hrubý
Velice zkušený jachtař na plný úvazek, milovník dobrodružných přeplaveb a regat
Má napluto přes 40 000 NM. Profesionální skipper trávící cca 8 měsíců v roce na moři
O Erikovi
Vláďa Krška Hombre
Mořský vlk a velký pohodář, který má rád extrém
Skipper s mnoha zkušenostma, který nezkází nikdy žádnou srandu
Průběh etapové plavby kolem Evropy
Plavba probíhá nonstop, téměř za každého počasí a velkým přínosem je právě výuka a plánování dlouhé plavby za proměnlivých podmínek. Posádka drží pravidelné hlídky, každý člen posádky pracuje samostatně, ti méně zkušení pod dohledem zkušených jachtařů. Během plavby v přílivových oblastech probíhá výuka výpočtu přílivů a přílivových proudů. Trasa plavby je pouze orientační a navštívená místa závisí na aktuálním počasí. Pro brzké jarní a pozdější podzimní plavby je nutné mít kvalitní jachtařské oblečení, holínky a teplé spodní oblečení.
Trasa plavby
Jarní sportovní plavby s lodí Boomerang nás zavedou od jižního pobřeží Baltu až k polárnímu kruhu a do odlehlých fjordů Grónska. Startujeme v polovině května z Polska a směřujeme stále severním směrem, vstříc neustávajícímu slunci. Projdeme Skotskem, Faerskými ostrovy, Islandem a dorazíme do Grónska na konci července.
Další etapy nás zavedou až do odlehlých grónských fjordů, překračujících dokonce polární kruh. Plavba kolem břehů Grónska je možná pouze po dobu dvou měsíců v roce. Po návštěvě Grónska budou na podzim naplánovány jednotlivé etapy, které povedou zase zpět do domácího přístavu ve Svinoústí v Polsku
Pro koho jsou plavby určené
- Pro zkušené i začínající odolné jachtaře
- Pro všechny, kdo se chtějí zlepšit ve svých jachtařských dovednostech
- Pro všechny, kdo chtějí lépe poznat sami sebe
- Pro všechny, kdo chtějí zažít nekonečný obzor a volné moře
- Pro všechny, kdo rádi poznávají nová místa a nové, zajímavé lidi
Co se během plaveb naučíte
- Řídit loď během delší nonstop plavby pod vedením zkušeného kapitána
- Klasickou navigaci pomocí mapy a kompasu
- Počítat přílivy a přílivové proudy během plaveb v přílivových oblastech
- Plout za každého počasí
- Plánovat hlídky pro delší nonstop plavbu
- Odolávat nástrahám počasí a mořské nemoci
Napluté míle potvrdíme do povinné praxe na stupeň B- Velitele jachty mořské plavby.
Představení lodi
BOOMERANG je 16 m dlouhá hliníková plachetnice vlastněná známým českým jachtařem Jiřím Zindulkou. Loď je postavena a vybavena pro plavbu v náročných podmínkách. Loď je typově shodná s modelem lodi německé konstrukce – Reinke 15m.
Koncepce lodi
Loděnice Reinke vyrábí plachetnice s ohledem na maximální bezpečnost. Loď je přizpůsobena na přílivové vody – má dva kýly, na nichž může stabilně stát za odlivu na dně. S ponorem pouhých 1,6 m loď může kotvit i v poměrně mělkých vodách nebo zajíždět i do lokálních přístavů s malou hloubkou. Loď má také velice dobrou příčnou stabilitu díky rozložení váhy do balastu v těchto dvou kýlech.
Technické specifikace
- Délka lodi (LOA): 15.7 m
- Šířka lodi (Beam): 4.5 m
- Ponor (Draft): 1.6 m
- Oplachtění (downwind SA): 195.5 m²
- Kajuty: 3
- Toalety: 2
- Nádrže na naftu: 2 x 500 l + 80 l
- Nádrže na užitkovou vodu: 2 x 750 l
- Nádrže na pitnou vodu: 2 x 80 l
Vnitřní uspořádání lodi
Na přídi lodi je přední kajuta s letištěm do V pro dvě osoby včetně velkého množství úložných prostor a skříní. Před přední kajutou se nachází vpravo palandová kabina pro dvě osoby a vlevo přední kabina pro jednu osobu (obvykle využívaná kapitánem). V zadní části lodi je majitelská kabina s velkým lůžkem rozděleným na dvoulůžko a jednolůžko (celkem pro spaní 3 osob).
Na přídi je koupelna se sprchou a s elektrickým WC, v koupelně je také umístěná pračka a sušička na zádi je umístěný samostatný sprchový kout a oddělené elektrické WC.
Kuchyně je ve střední části lodi ihned po vstupu do vnitřní části lodi. Kuchyně je vybavena plynovým vařičem a plynovou troubou, elektrickým jednoplotýnkovým indukčním vařičem, rychlovarnou konvicí, chladničkou, mrazákem, automatickým kávovarem na espresso, dvojdřezem s přívodem teplé a studené pitné vody a slané vody na mytí nádobí.
Salon je vyvýšený se sezením do L s výhledem na moře. V salonu je také vnitřní kormidelna, navigační stůl, ovládání motorů, vysílačka, plotter, satelitní telefon Iridium, navtex, radar a další navigační přístroje.
Motor a technické zázemí lodi
Plachetnice je vybavená dvěma motory Vetus o výkonu 65 koní, které jsou umístěné v uzavřeném a odhlučněném motorovém prostoru, kde jsou také všechny další důležité agregáty, jako jsou startovací a provozní akumulátory, elektrický generátor 4 kW, , dvě nezávislá naftová topení, lodní vodárna, boiler na teplou vodu, nabíječka s invertorem, atd.
Loď je vybavena pro plavbu v náročných podmínkách za nízkých teplot. Proto je loď vybavena několika topeními. Na lodi najdeme 1 x vodní topení s ventilátorem, které je napájené pravým motorem, 2 x nezávislé naftové topení, 1 x žebřinové vodní topení v přední koupelně napájené pravým motorem nebo elektrickým topným tělesem a 1 x žebřinové vodní topení v zadní koupelně napájené levým motorem nebo elektrickým topným tělesem.
Navigační a bezpečnostní vybavení
- Hloubkoměr, rychloměr, windmetr Raymarine ST 70
- Námořní mapový plotr a radar Raymarine E 120
- Autopilot Raymarine ST 70
- VHF Ray 218 E
- Podvodní kamera CA50
- AIS
- Bóje Epirb
- Osobní jednotky MOB
Zdroje elektřiny
- Provozní akumulátory 12V, 1960 Ah
- Startovací akumulátory 2 x 70 Ah
- Naftový generátor Vetus 4 kW
- Nabíječka/měnič Victron Energy 180 A/2500 W
- 2 x alternátor 90A
- 1 x solární panel Solartek 180 W
- Větrná elektrárna 600 W
- Akumulátor příďového propeleru a kotevního vrátku 220 Ah
Plachty a takeláž
- Stěžeň Harot 19,5 m
- Klasická hlavní plachta
- Gena
- Vnitřní kosatka
- Bouřkový trysail a bouřková kosatka
- 4x elektrické vinšny
Další palubní vybavení
Máš další dotazy?
Pro více dotazů nám piš na jachtarka@gmail.com nebo nám rovnou volej na +420 605 220 553, rádi ti poradím s výběrem 🙂 Vybírat můžeš z následujících etap.