Skip to content
Jachtařka.czJachtařka.cz
  • Pronájem lodí

    Vyhledávač

    🇭🇷 Chorvatsko
    🇬🇷 Řecko
    🇮🇹 Itálie
    🇪🇸 Španělsko
    🇹🇷 Turecko

    🇫🇷 Francie
    🇹🇭 Thajsko
    🇸🇨 Seychely
    🏝️ Karibik

    Destinace

    O Chorvatsku
    O Řecku

  • Kurzy a plavby

    Kurzy

    Beneteau Oceanis 41 s plachtami

    Moře

    Velitel námořní jachty C

    Kajutová plachetnice Sportina 595

    Řeky a jezera

    Vůdce malého plavidla (VMP/MPZ)

    Vše o průkazech

    💡 Průvodce - jaký zvolit průkaz?
    💡 Typy kapitánských průkazů
    💡 Jak získat kapitánský průkaz C?
    💡 Jak získat VMP (MPZ)?

    Plavby


    🇭🇷 Chorvatsko

    🇬🇷 Řecko
    🇳🇴 Norsko
    🇸🇪 Švédsko
    🇵🇱 Balt
    🇨🇿 Česko
    🇻🇬 Karibik
    🇵🇹 Azory

    Kurzy a přednášky

    📡 Vysílačka (SRC)
    📺 Přednášky

    Plavby Skandinávií - majitelská loď


    ⛵ Přeplavba Polsko-Norsko

    ⛵ Plavby po Norsku

    ⛵ Přeplavba Norsko-Polsko

    ⛵ Plavba Polsko-Dánsko a zpět

  • E-shop

    Jachtařské bundy

    Jachtařské kalhoty

    Čepice, čelenky, nákrčníky

    Merino triko s logem plachetnice

    Merino trika - pánská

    Merino triko s logem Jachtařka

    Merino trika - dámská

    Dětské merino triko - barevné

    Merino trika - dětská

    Příručka kapitána do kapsy - IFP publishing

    Knihy o jachtingu

    Hodinky Delma Oceanmaster Automat

    Jachtařské hodinky

    Jachtařský voucher - teoretický kapitánský kurz verze 2

    Dárkové vouchery

  • Užitečné informace
    Knihy ve skladu - Jachtařka.cz

    Články

    Píšeme pro Tebe články o aktualitách v jachtingu, o nových lodích, veletrzích, našich zážitcích či plavbách.

    Bouře na Jadranu

    Počasí

    Vytvořili jsme pro Tebe sekci s počasím, kde máš všechny zdroje počasí a odkazy na jednom místě.

    Teoretický kurz C – námořní kapitánský průkaz (21.4-23.4.2023)

    Užitečné odkazy

    Zde pro Tebe dáváme dohromady užitečné linky o jachtingu, o počasí či o destinacích, kde stojí za to plout.

    Bavaria 41S kokpit

    Jachtařský slovník

    Pracujeme na jachtařském slovníku, který by ti měl pomoci vysvětlit či přeložit důležité jachtařské pojmy.

    Plachetnice plující na vítr

    Prodej lodí

    Naši členové týmu vlastní ve většině případů svou loď a každý z nás je ochoten pomoci s výběrem lodi ke koupi.

    Pogo 2 Classe Mini 650

    Majitelské lodě

    Podívej se detailněji na lodě, které vlastní naši členové týmu a můžeš na nich během našich plaveb plout.

  • O nás
    • 👥 Členové týmu
    • 👁️ Naše vize
    • 🤝 Spolupracujeme s…
    • 💬 Reference
    • 📞 Kontakt
    • +420 605 220 553
    • Žádné produkty v košíku.

  • Košík

    Žádné produkty v košíku.

Pogo 2 Mini Transat (Classe Mini 650)

Pogo Petra Bartoše s názvem Thunder Bird 1, aktuálně na Baltu

Závodní speciál třídy Classe Mini 6.50 od francouzského výrobce Pogo Structure.

Jedná se o druhou generaci závodního speciálu od loděnice Pogo Structure. Vrcholný závod pro lodě třídy Classe Mini je závod přes Atlantik, známý také jako Mini Transat. Přečtěte si více o této „Pocket Rocket“ a pokud chcete zažít plavbu ve skluzu a naučit se ovládat tento krásný speciál, neváhejte si prohlédnout aktuálně vypsané plavby a vyplujte s námi.

O modelu

Pogo 2 je loď spadající do lodní třídy Mini 650/6.50 (někdy také nazývané Mini Transat). Jak se z názvu třídy asi zřejmé, jedná se o 6,5 m dlouho loď (21 stop) s šířkou téměř 3 metry.

Designérem lodi je Jean Marie Finot, který založil v roce 1969 svou společnost pod názvem Group Finot. Po dobu své existence navrhli přes 120 různých modelů lodí mezi kterými jsou mj. známé lodě Beneteau řady Oceanis a First, dále lodě Pogo, Comet, Moorings nebo třeba pár kusů z řady Grand Soleil. Mezi úspěšné legendy z ateliéru Group Finot patří například Beneteau Figaro, Pogo 12.50, First 27.7 nebo First Class 7.5 a 8 ale také například moderní Pogo 44.

Loď byla zkonstruována pro tzv. single-handed či short-handed offshore závody ve třídě Mini. Vyvrcholením závodů třídy Mini je pak závod Mini Transat, kdy se účastníci vydávají na sólo plavbu přes Atlantský Oceán.

Loď Pogo 2 - náčrt s oplachtěním

Mini Transat je největší a nejdůležitější závod v rámci třídy Mini. Při tomto závodu se pluje přes Atlantský Oceán, nejčastěji v pasátových větrech které vanou z Evropy či od západního pobřeží Afriky směrem do Karibiku. Při přeplavbě Atlantiku se proto obvykle pluje většinu času na zadoboční kurzy. Z toho také vycházející požadavky na lodě Mini – je kladen velký důraz na enormní plochu oplachtění a stabilitu primárně pro plavbu na zadoboční větry. Trochu zjednodušeně můžeme říct – proto ten enormní čelen, obrovský genakr a co největší šířka lodi (samozřejmě v rámci regulí a nařízeních třídy Mini).

Loď Pogo 2 Mini - příprava na sezónu
Pogo TB1 - přeprava lodi
Pogo 2 Mini Transat

Konstrukce lodi je laminátová, stěžeň a ráhno jsou vyrobeny ze slitiny hliníku. Typickým poznávacím znakem lodí Mini je enormně dlouhý čelen (2,4 metru), na kterém se tyčí genakry přes 70 m2, ne jinak je tomu u Pogu 2. Hlavní plachta má obvykle 24 m2, gena pak 18 m2.

Loď se stala legendou a nejednoho jachtaře zlákala po zkouknutí youtubu videa, kdy loď pluje ve skluzu na zadoboční vítr běžně a s lehkostí přes 20 uzlů.

Ačkoliv je loď dlouhá pouze 21 stop, díky její šířce je uvnitř poměrně prostorná a nalezneme v ní 4 místa na spaní. Vybavení jako je záchod, sprcha či kuchyň s lednicí na Pogu 2 rozhodně nenajdete, ale vše se dá vyřešit poměrně efektivně kempovacím vybavením, kterým se dá loď dovybavit i pro delší přeplavby.

Parametry

Základní parametry

Celková délka (LOA)………………………………….6.50 m

Šířka (Max Beam)……………………………………..2.97 m

Ponor (Draught)……………………………………….1.60 m

Výška stěžně (Mast Height Clearance)…….11.00 m

Hmotnost (Displacement)…………………………975 kg

Balast (Ballast)………………………………………….430 kg

Max. kapacita (B – Offshore)……………4 os. (370 kg)

Max. kapacita (C – Inshore)……………..6 os. (520 kg)

Typ riggingu (Rigging Type)…………….Frakční sloop

Kýl, korm.list (Keel, Rudders)….Fin kýl + dva k. listy

Kalkulované ukazatele

Oplachtění/Hmotnost (SA/Disp)………………….37.87

Balast/Hmotnost (Bal/Disp)………………………..42.99

Hmotnost/Délka (Disp/Len)………………………101.44

„Ukazatel komfortu“ (Comfort Ratio)……….7.60 m

Výrobce, třída

Loděnice (Builder)…………………………..Pogo Structures

Designér (Designer)….Jean Marie Finot (Group Finot)

Lodní Třída (Class)………………………………………Mini 650

Produkce………………………………………………………….2001

Loď Pogo - pohledy

Oplachtění

Hlavní plachta (Main Sail)…………………………….24 m2

Gena (Genoa)………………………………………………18 m2

Kosatka (Jib/Solent)……………………………………..12 m2

Bouřková kosatka (Storm Jib)…………………………4 m2

Spinakr – malý (Little Spi)………………………………48 m2

Spinakr – velký (Big Spi)………………………………..72 m2

Oplachtění proti větru (SA – Upwind)……………36 m2

Oplachtění po větru (SA – Downwind)…………..96 m2

O majiteli

Jmenuju se Petr a moc mě baví jachting a aktuálně mě hlavně baví můj projekt Pogo 2 Mini.

Na plachetnicích se plavím od dětství, začínal jsem klasicky na Optimistu, asi jako skoro každý jezerní jachtař. Potom jsem se přes Kadeta a Fireballa dostal k námořnímu jachtingu. Během svého působení ve společnosti Yachting.com jsem si udělal námořní kapitánský průkaz a od té doby se plavím všude možně. Přestože se neživím pouze kapitánováním, jsem zkušební komisař a snažím se na vodě trávit co nejvíc volného času. Můžete mě potkat jako lektora na našich kapitánských kurzech a nebo se plavím s klienty či na svém Pogu 2 Mini Transat (class Mini 650).

Petr Bartos

Petr Bartoš
Majitel a zakladatel Jachtařky.cz

Kapitán, lektor, zkušební komisař, hrdý majitel lodi Pogo 2

O Petrovi
Foto
Plachetnice Pogo 2 Classe Mini 650

Pogo 2 Classe Mini 650

Pogo2 - classMini

Pogo2mini - class 6.50

Pogo2Mini - code zero

Pogo2Mini s genakrem

Plavba na Slapech na lodi Pogo 2 Class Mini 650

Pogo 2 Mini Transat s plachtou Code Zero

Sady plachet na Pogo 2 Mini

Pogo TB1 Slapy

Pogo TB1 - přeprava lodi

Pogo 2 Mini Transat

Pogo 2 Mini na Slapech

Marina Svinoústí s lodí Pogo 2

Interiér lodi Pogo 2 mini 650

Interiér plachetnice Pogo 2 Mini Transat

Kotvící loď Pogo na Baltu

Loď Pogo 2 Mini - příprava na sezónu

Loď Pogo v marině Swinouscie

Video

Video z Mini Transatu na této lodi, které asi mluví za vše a o jaký typ lodi jde.-):

Video z plavby na Pogu, kde dosahuje rychlosti 17kt:

Video konkrétně z našeho Poga TB1

Reference

Podívej se, jak plavbu na Pogu 2 hodnotí klienti.

Videoreference na plavbu na Pogu na Baltu:

Více referencí na celou Jachtařku
Příběh našeho Poga

Moje požadavky a hledání té pravé
Dlouho jsme hledad loď, která bude schopná plout jak u nás na Slapech nebo na Lipně, tak plnohodnotně na moři. K tomu pro mě bylo klíčové, aby byla loď převozitelná za osobním autem (ideálně se sklápěcím nebo zasouvacím kýlem), abych na ní mohl spát a plout i delší plavby, aby náklady na její údržbu byly snesitelné a v neposlední řadě mám rád sportovnější styl jachtingu, takže jsem chtěl jezdivou loď, ideálně skluzovou, ale ovladatelnou i v menším počtu lidí.

S myšlenkou koupě lodi jsem koketoval už celkem dlouho a pořád jsem zkoumal, jaká loď by splňovala mé požadavky. Když ale skloubíte všechny mé požadavky a nechcete za loď utratit větší miliony, zjistíte, že není úplně jednoduché najít tu pravou.

Kotvící loď Pogo na Baltu

Když je loď pohodlná a více vybavená, je často taky už poměrně těžká, což znamená, že není zas až tak jezdivá a u starších ročníků lodí najdete těžko komfortní skluzovou loď. Když je loď jezdivá, je opravdu těžké najít loď, která má aspoň trochu nějaký „komfort“ (pod komfortem u takovéto lodi myslím, aby se na ní dalo aspoň pár dní přespat, posadit se v uvnitř, mít kam dát uvnitř vařič a přenosnou lednici).

V jisté chvíli byl také můj požadavek oddělený záchod s možností sprchy, ale z toho jsem rychle ustoupil. Protože najít převozitelnou loď, která jede ve skluzu a zároveň má plnohodnotný záchod, je v rámci starších lodí, které nestojí x milionů skoro nereálné.

Jak jsem k Pogu přišel
Už z dřívějška jsem věděl o Mini Transat lodích, ale jelikož jsem spíš koukal po lodích, které budou mít ideálně tzv. „Lifting keel“, nevěnoval jsem všeobecně lodím s pevným kýlem příliš velkou pozornost. Dalším důvodem, proč jsem se na Mini Transat lodě nezaměřoval, byla cena těchto lodí, která byla ve většině případů vyšší, než jsem chtěl za loď dát. Ceny se mi přeci jen za Mini 650 zdály být poměrně vysoké na to, že se jedná jen o 6,5 m dlouho loď. V neposlední řadě jsem se snažil hledat lodě s maximální šířkou do 2,55 m, abych nemusel řešit zvláštní povolení na silnice při převozu lodi.

Pravidelně jsem sledoval inzeráty a jeden večer jsem našel na boat24.com inzerát s Pogem 2, které je na Ženevském jezeře s velice slušným vybavením a oplachtěním. Po kontaktu majitele a zjištění, že se jedná o velice solidního a poctivého Brita žijícího ve Švýcarsku, jsem se do jeho Poga trochu zamiloval (i přes absenci některých jmenovaných kritérií). Problém byl v tom, že o loď byl enormní zájem. Trochu jsem měl štěstí, že jsem byl jedni z prvních, kdo se Britovi na inzerát ozval, ale jak to tak bývá, nabídka nemohla přijít v lepší okamžik, kdy nárůst počtu nakažených osob v ČR lámal světové žebříčky a čerstvě byl vyhlášen nouzový stav a zákaz cestování i z okresu do okresu v rámci ČR. Věděl jsem, že ze dne na den do Švýcarska nemůžu a informace bývalého majitele, že během následujících 5 dní mají přijet 3 další zájemci, mě fakt nenechala rozhodně klidnou.

Prodej lodi Pogo 2 Classe Mini 650

Bylo mi celkem jasné, že pokud na nabídku nekývnu hned, loď zmizí jak pára nad hrncem. Tím, že byl bývalý majitel tak vstřícný, poprosil jsem ho o detailní fotky a videa, dle kterých jsem mu slíbili, že se obratem rozhodnu a dám mu do večera vědět, jestli loď vezmu nebo jí nechám jiným. Poslání fotek a videí předcházel videohovor, kde mi celou loď naživo ukázal, takže jsem ztratil obavy z toho, že by loď byla vymyšlená akce podvodníka, který si chce jen namastit kapsu.

Brit byl po mailech, po telefonu, i během videohovoru tak solidní, že jsem neměl obavy, že by šlo o nějaký podvod, navíc poslal fotky/videa, loď ukázal naživo, nafotil i všechna místa, která by se mi teoreticky nemusela příliš líbit, což ještě rozhodně zvýšilo mou důvěru v majitele lodi. Zkrátka jednání džentlmena z Británie skloubené se švýcarskou precizností.

Večer jsem dostal asi 200 fotek a 10 videí, inventární list obsahující kompletní příslušenství včetně 3 sad oplachtění. Vše vypadalo z fotek a videí suprově. Jediná věc snad byla, že loď stála delší dobu a nebyla úplně vyčištěná, ale to přeci není nemoc. Vyčistím! Nebylo co řešit. Když mu na to nekývnu, bude pryč. Jdu do toho!

Za pár dní jsem již po mailu řešil podepsání smlouvy a převod peněz. Pak začalo plánování, jak v týhle debilní době dopravit Pogo do Čech.

Tím, že jsem stále na dálku pracoval tou dobou pro Univerzitu v Lyonu, měl jsem s nimi stále platnou pracovní smlouvu, která by mohla být dobrým argumentem pro uskutečnění cesty a Ženevský jezero je přeci po cestě do Lyonu, ne? .-) Využil jsem této příležitosti, nakoupil věci související s převozem (kurty, značení nadrozměrného nákladu atd), zjistil všechny podmínky související s covid testy a cestou přes Rakousko (Německo mělo tou dobou zavřené hranice) a jelo se.

Loď jsem po dovezení komplet vyčistil, obrousil a natřel novým antifoulingem, zrevidoval její vybavení a začal jí vybavovat podle svých představ.

Update

8.5.2021 šel Pogouš na vodu na Slapech a vztyčili jsme stěžeň. 29.5. měl Pogouš premiéru s plachtami. Pocity při první jízdě na plachty byly úžasný. Ta loď je naprostá pecka, vše je brilantně vymyšleno, vše je geniálně zpřevodováno a krásně se chová. Jen ten břeh se vždycky blíží velmi rychle – Slapy jsou jí zkrátka malé a je vidět, že by se chtěla rozlítnout na dlouho vzdálenost. Na druhou stranu Slapy budou dobrou průpravou a na naučení rychlých obratů a manévrů a rychlého reagování. Brzy pak zas napíšu update, jak si s Pogoušem užívám .-) Mějte se fajn.

Sezónu 2022 dělalo Pogo radost na Baltu. Kotvíme ve Svinoústí. I další sezónu (2023) zůstáváme s lodí na Baltu a pak se uvidí, zda na chvíli půjde jinam. Další lokality, o kterých přemýšlíme jsou Středozemní moře – Slovinsko, Itálie, Řecko nebo třeba na chvíli zkusit třeba Lipno. Uvidíme 🙂

Vypsané plavby
Pogo 2 Classe Mini 650Závodní loď Pogo v marině Svinoústí

Balt

4denní plavba na závodní lodi Pogo2 s Peterem Šulajem (26.-29.6./30.6.-3.7./4.-7.7.)

15 990 Kč
Využívané služby
Karta Mastercard logo
Spolupráce

Zaujal Tě náš projekt? Jsi zkušený kapitán nebo podnikáš v jachtingu? Neváhej nás kontaktovat a můžeme probrat možnosti spolupráce.

Newsletter

Odebírej náš newsletter!

Kontakt

Jachtařka.cz, s.r.o.
jachtarka@gmail.com
+420 605 220 553

  • Obchodní podmínky
  • Podmínky ochrany osobních údajů
  • Zásady cookies (EU)
  • Kapitánské zkoušky
  • Kapitánské zkoušky na moře
  • Vůdce malého plavidla (VMP & MPZ)
  • Vše o kapitánských průkazech
  • Typy kapitánských průkazů
  • Kapitánský průkaz MDČR C (Velitel námořní jachty C)
  • Průkaz Vůdce malého plavidla (VMP & MPZ)
  • Řízení lodě bez průkazu
  • Kapitánské průkazy RYA
  • Chorvatský kapitánský průkaz
Copyright 2025 © Jachtařka.cz, s.r.o.
  • Pronájem lodí
    • Vyhledávač lodí
      • 🇭🇷 Chorvatsko
      • 🇬🇷 Řecko
      • 🇮🇹 Itálie
      • 🇪🇸 Španělsko
      • 🇹🇷 Turecko
      • 🇫🇷 Francie
      • 🇹🇭 Thajsko
      • 🇸🇨 Seychely
      • 🏝️ Karibik
    • O destinacích
      • 🍷 O Chorvatsku
      • 🏛️ O Řecku
  • Kurzy a plavby
    • Kapitánské zkoušky
      • 🌊 Moře
      • 🏞️ Řeky a jezera
    • Vše o průkazech
      • 💡 Průvodce průkazy
      • 💳 Typy průkazů
      • 🌊 Jak získat průkaz C
      • 🏞️ Jak získat průkaz VMP
    • Kurzy a přednášky
      • 📡 Kurzy na vysílačku
      • 📺 Záznamy přednášek
    • Plavby
      • 🇭🇷 Plavby v Chorvatsku
      • 🇬🇷 Plavby v Řecku
      • 🇸🇪 Plavby ve Švédsku
      • 🇳🇴 Plavby v Norsku
      • 🇨🇿 Plavby v Česku
      • 🇵🇱 Plavby na Baltu
      • 🌴 Plavby v Karibiku
      • 🇵🇹 Plavba na Azorech
      • ⛵ Plavby na majitelské lodi po Skandinávii
  • E-shop
    • 🧥 Jachtařské bundy
    • 👖 Jachtařské kalhoty
    • 🧢 Čepice, čelenky, nákrčníky
    • 👕 Merino trika
    • 📚 Knihy o jachtingu
    • ⌚ Jachtařské hodinky
    • 📺 Záznamy přednášek
    • 🎁 Dárkové vouchery
    • 🎓 Kapitánské kurzy
    • ⛵ Pořádané plavby
  • Užitečné informace
    • 📖 Články
    • 🌦️ Počasí
    • 🔗 Užitečné odkazy
    • 📚 Jachtařský slovník
    • ⛵ Prodej lodí
    • 👤 Majitelské lodě
  • O nás
    • 👥 Členové týmu
    • 👁️ Naše vize
    • 🤝 Spolupracujeme s…
    • 💬 Reference
    • 📞 Kontakt
    • +420 605 220 553
Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrovat se

Na vaši e-mailovou adresu bude zaslán odkaz pro nastavení nového hesla.

Vaše osobní údaje budou použity ke zpracování vaší objednávky, podpoře vašich zkušeností na tomto webu a k dalším účelům popsaným v našem článku ochrana osobních údajů.