Představení projektu

Jedná se o plavbu kolem Evropy na unikátní expediční lodi Boomerang známého dobrodruha a jachtaře Jirky Zindulky. Sportovní etapové plavby budou probíhat pod vedením zkušených profesionálních skipperů – Jirky Zindulky, Erika Hrubého a Vládi Kršky (Hombre). Plavba kolem Evropy začíná na Baltu, pokračuje přes Holandsko do Velké Británie, dále podél Francie přes Biskaj do Portugalska, z Portugalska na Baleáry, z Malorky do italského Milazza a dále až na řeckou Lefkádu…a na podzim se popluje opět zpět na Balt. Plavby probíhají nonstop, téměř za každého počasí a hlavním přínosem těchto plaveb je právě výuka a plánování dlouhých plaveb za proměnlivých podmínek.

Celá plavba ze severu Evropy (z Baltského moře) na jih Evropy (do Řecka) bude probíhat od 29.dubna do 1.července 2023.

Představení kapitánů Boomeranga

Přečtěte si více o kapitánech, kteří budou mít jednotlivé etapy na starost. Všichni tři jsou zkušení kapitáni s mnohaletou námořní zkušeností.

Kapitán Jirka Zindulka

Jirka Zindulka
Známý český jachtař a velký dobrodruh

Opravdový jachtař srdcař. Jachtingu se věnuje naplno a bez kompromisů.

O Jirkovi
Erik Hrubý - skipper

Erik Hrubý
Velice zkušený jachtař na plný úvazek, milovník dobrodružných přeplaveb a regat

Má napluto přes 40 000 NM. Profesionální skipper trávící cca 8 měsíců v roce na moři

O Erikovi
Vláďa Krška Hombre - kapitán

Vláďa Krška Hombre
Mořský vlk a velký pohodář, který má rád extrém

Skipper s mnoha zkušenostma, který nezkází nikdy žádnou srandu

Průběh etapové plavby kolem Evropy

Plavba probíhá nonstop, téměř za každého počasí a velkým přínosem je právě výuka a plánování dlouhé plavby za proměnlivých podmínek. Posádka drží pravidelné hlídky, každý člen posádky pracuje samostatně, ti méně zkušení pod dohledem zkušených jachtařů. Během plavby v přílivových oblastech probíhá výuka výpočtu přílivů a přílivových proudů. Trasa plavby je pouze orientační a navštívená místa závisí na aktuálním počasí. Pro brzké jarní a pozdější podzimní plavby je nutné mít kvalitní jachtařské oblečení, holínky a teplé spodní oblečení.

Pro koho jsou plavby určené

  • Pro zkušené i začínající odolné jachtaře
  • Pro všechny, kdo se chtějí zlepšit ve svých jachtařských dovednostech
  • Pro všechny, kdo chtějí lépe poznat sami sebe
  • Pro všechny, kdo chtějí zažít nekonečný obzor a volné moře
  • Pro všechny, kdo rádi poznávají nová místa a nové, zajímavé lidi

Co se během plaveb naučíte

  • Řídit loď během delší nonstop plavby pod vedením zkušeného kapitána
  • Klasickou navigaci pomocí mapy a kompasu
  • Počítat přílivy a přílivové proudy během plaveb v přílivových oblastech
  • Plout za každého počasí
  • Plánovat hlídky pro delší nonstop plavbu
  • Odolávat nástrahám počasí a mořské nemoci

Napluté míle potvrdíme do povinné praxe na stupeň B- Velitele jachty mořské plavby.

Představení lodi

BOOMERANG je 16 m dlouhá hliníková plachetnice vlastněná známým českým jachtařem Jiřím Zindulkou. Loď je postavena a vybavena pro plavbu v náročných podmínkách. Loď je typově shodná s modelem lodi německé konstrukce – Reinke 15m.

Plachetnice Boomerfang - Cesta kolem Evropy

Koncepce lodi

Loděnice Reinke vyrábí plachetnice s ohledem na maximální bezpečnost. Loď je přizpůsobena na přílivové vody – má dva kýly, na nichž může stabilně stát za odlivu na dně. S ponorem pouhých 1,6 m loď může kotvit i v poměrně mělkých vodách nebo zajíždět i do lokálních přístavů s malou hloubkou. Loď má také velice dobrou příčnou stabilitu díky rozložení váhy do balastu v těchto dvou kýlech.

Technické specifikace

  • Délka lodi (LOA): 15.7 m
  • Šířka lodi (Beam): 4.5 m
  • Ponor (Draft): 1.6 m
  • Oplachtění (downwind SA): 195.5 m²
  • Kajuty: 3
  • Toalety: 2
  • Nádrže na naftu: 2 x 500 l + 80 l
  • Nádrže na užitkovou vodu: 2 x 750 l
  • Nádrže na pitnou vodu: 2 x 80 l

Vnitřní uspořádání lodi

Na přídi lodi je přední kajuta s letištěm do V pro dvě osoby včetně velkého množství úložných prostor a skříní. Před přední kajutou se nachází vpravo palandová kabina pro dvě osoby a vlevo přední kabina pro jednu osobu (obvykle využívaná kapitánem). V zadní části lodi je majitelská kabina s velkým lůžkem rozděleným na dvoulůžko a jednolůžko (celkem pro spaní 3 osob).

Plachetnice Boomerang - přední kajuta

Na přídi je koupelna se sprchou a s elektrickým WC, v koupelně je také umístěná pračka a sušička na zádi je umístěný samostatný sprchový kout a oddělené elektrické WC.

Loď Reinke 15M - záchod

Kuchyně je ve střední části lodi ihned po vstupu do vnitřní části lodi. Kuchyně je vybavena plynovým vařičem a plynovou troubou, elektrickým jednoplotýnkovým indukčním vařičem, rychlovarnou konvicí, chladničkou, mrazákem, automatickým kávovarem na espresso, dvojdřezem s přívodem teplé a studené pitné vody a slané vody na mytí nádobí.

Loď Reinke 15M - kuchyně

Salon je vyvýšený se sezením do L s výhledem na moře. V salonu je také vnitřní kormidelna, navigační stůl, ovládání motorů, vysílačka, plotter, satelitní telefon Iridium, navtex, radar a další navigační přístroje.

Plachetnice Boomerang - salón a kormidelna

Motor a technické zázemí lodi

Plachetnice je vybavená dvěma motory Vetus o výkonu 65 koní, které jsou umístěné v uzavřeném a odhlučněném motorovém prostoru, kde jsou také všechny další důležité agregáty, jako jsou startovací a provozní akumulátory, elektrický generátor 4 kW, , dvě nezávislá naftová topení, lodní vodárna, boiler na teplou vodu, nabíječka s invertorem, atd.

Plachetnice Reinke 15M - lodní motory

Loď je vybavena pro plavbu v náročných podmínkách za nízkých teplot. Proto je loď vybavena několika topeními. Na lodi najdeme 1 x vodní topení s ventilátorem, které je napájené pravým motorem, 2 x nezávislé naftové topení, 1 x žebřinové vodní topení v přední koupelně napájené pravým motorem nebo elektrickým topným tělesem a 1 x žebřinové vodní topení v zadní koupelně napájené levým motorem nebo elektrickým topným tělesem.

Navigační a bezpečnostní vybavení

  • Hloubkoměr, rychloměr, windmetr Raymarine ST 70
  • Námořní mapový plotr a radar Raymarine E 120
  • Autopilot Raymarine ST 70
  • VHF Ray 218 E
  • Podvodní kamera CA50
  • AIS
  • Bóje Epirb
  • Osobní jednotky MOB

Loď Boomerang - kormidelna

Zdroje elektřiny

  • Provozní akumulátory 12V, 1960 Ah
  • Startovací akumulátory 2 x 70 Ah
  • Naftový generátor Vetus 4 kW
  • Nabíječka/měnič Victron Energy 180 A/2500 W
  • 2 x alternátor 90A
  • 1 x solární panel Solartek 180 W
  • Větrná elektrárna 600 W
  • Akumulátor příďového propeleru a kotevního vrátku 220 Ah

Plachty a takeláž

  • Stěžeň Harot 19,5 m
  • Klasická hlavní plachta
  • Gena
  • Vnitřní kosatka
  • Bouřkový trysail a bouřková kosatka
  • 4x elektrické vinšny

Boomerang plavba kolem evropy

Další palubní vybavení

  • 2x Kotevní vrátek – vpředu a vzadu
  • Zadní rampa, kde jsou umístěné solární panely, větrná elektrárna, radar a jeřáb k vyzvednutí nafukovacího člunu
  • Sprcha na palubě
  • Máš další dotazy?

    Pro více dotazů nám piš na jachtarka@gmail.com nebo nám rovnou volej na +420 605 220 553, rádi ti poradím s výběrem 🙂 Vybírat můžeš z následujících etap.